Sidor

9 sep. 2015

Rödvinbärssaft med paj

Idag har vi städat, då vi får ju främand imoron! Svägerskan kommer till stan, kommer till oss och sova.. länge sedan jag såg henne sist!

Ikväll var vi hos vår Mirella på paj och kaffe samt husesyn. Sambon ville också se deras styroxtak i badrummet. Det är minsann en syn i sig det också!
Hon hade bakat paj med röda vinbär på. Egenplockade bär! Saften på röda vinbär var också hemgjord och grymt god! Vi skall tillome få hem en flaska!


Idag fick min ungdomlighet sig en liten törn. Studeranden på mitt jobb är från 19 år och uppåt, många är runt min ålder. 
Det var en studerande jag hörde säga; jag vet inte, fråga mattanten!
Hon syftade på mig. MIG! Jag är 25.... jag är mattant. Okej. Jag får ställe mig i samma led som mina arbetskamrater och börja prata om "våra barn", syftande på våra kära studeranden, tillsammans med dem.
Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar