Sidor

21 maj 2015

Lokaltrafik

Testade idag vasa lokaltrafik. Det var bara jag på bussen på väg till stan, men vad gör nu de. Märkte något konstigt på bussen, alla skyltarna i bussen var på norsk?
Int finsk, svensk, engelsk eller något annat språk som är mer vanligt i vasa, utan norsk? Ja testa aldrig om busschauffören kanske var norsk. Om han hade missat någon avfart och hamnat i vasa kanske?

När jag skulle åka hem igen tänkte jag missa hela bussen, då jag stod på fel sida vägen och väntade... men jag vet ju till nästa gång nu då! Ganska billigt var de att åka buss, 3,20! Tycke jag var ganska billigt iaf, om man åker så sällan som jag.

När jag kom hem såg jag favotidningen i postlådan! Va glad man kan bli!
Så nu bläddrar jag lite i tidningen och väntar på vårt kylskåp som skall komma någongång ikväll.


Annars tycker jag att jag är ganska frisk idag. Mådde lite illa från mornen, men efter frukosten kändes de lite bättre. Så vetja allt blir bra snart nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar