Sidor

30 dec. 2014

En vecka efter?

De var ett tag sedan! Anledningen är väl mycket jobb, jul och magproblem. 
Julafton och juldagen gick båda bra, men sedan var vi och drack vin hos en kompis, efter det fick min mage liknande fel som i höstas, och igen äter jag inget annat än bananer o nutridrink. 
Lite får jag väl skylla mej själv, men att det skall ta en vecka och det fortfarande inte är bra, var väl lite onödigt....

Men till julafton. Man skulle tro att jag har varit en riktig ängel iår, jössesva fina presenter jag fick! En rimtigt cool kakform i porslin (!), en två olika ljushållare, årets julklapp Loop, en matbok och en bordsduk! 

Aktivitetsmätaren Loop är min nya partner, enligt den själv. Den frågade inte mej. Den är väldigt rolig! Den mäter steg, avlagda km , calorier, sömntimmar, den har klocka... den är vattentät... den är fantastisk! Mindre fantastiskt var det att jag lämnade dens laddsladd i jeppis, men sambon kommer med den imorgon, så det ordnar sig..










I söndags började jag och föräldraskapet också på 100 fria dagar.
Jag skall vara alkoholfri i 100 dagar och de sockerfria i 100 dagar!
Det betyder till och med den 13.4 skall vara en fri-dag. 
De låter hälsosamt, får börja springa mer på gymmet nu då bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar