Sidor

26 nov. 2013

Surtanten i caféet

Det är jobbigt att vara en sur och tråkig kärring!
Men jag vill faktiskt inte ha barn som sitter med egna drickor och egen mat, fast jag säger åt dem gång på gång och till slut härjar åt dem så mycket att jag blir helt röd i ansikte...
Varför kan de inte bara förstå att man inte får äta sin egen mat på varken restaurang eller café!
Vad i hela fridens namn är det som är så svårt att förstå!!

Och nej, det är inte bara unga som gör så, det är vuxna människor också, som anser att bara för att vi inte har exakt vad de vill ha, så är det helt ok att ta med sig egen mat, köpa kaffe på café och äta sin egna medtagna mat där? NEJ!

Och det är inte heller för att vara elak som jag ringer ordningsmän då jag har problem med kunder, det är bara för att jag inte har rätt att ta i dem i nacken och slänga ut dem... Men det får våra underbara ordningsmän, om det så kräver!
Särskilt när det kommer till fyllon, som tror att alla cafégäster gärna kramas och pratar med han...
Det kanske de inte vill. Någon av dem.

Så, idag har jag frivilligt anmält mej som surtant i caféet, då jag var så stört omöjlig och slänger ut folk som inte köper saker...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar