Sidor

25 okt. 2013

Sitz och krigsmålning

Så igår var det sitz!
hur kul som helst! 
Fiiilisen igång så fort man får dra på sig halaren

Min fina nerklottade halare

Kvällens program

Ollis hade spökat ut sig klart inför helgens halloween firande. De va roligt att se hur de ser ut där då, då jag aldrig har sluppit in på ollis-halloween (läs; bristande intresse)




Jösses va dåliga mörker-foton de blir med min kamera! Men bra sitz var det, då vi skulle lära Lahtis-borna svenska. tänk, tre dagar i vasa och de får 3 studiepoäng!! Jösses vilka lätta poäng...

Vi lekte och sjöng på sitzen, bland annat lägg lövet på adam och hämta-saker-leken! 
Mat fick vi; någå ritkigt mört kött med ugnspotatis och skysås! NAMI!!

Punchen blev pätkis!
Jag är altså på mitt fjärde studieår. på dessa 3 tidigare år har jag medverkat i kring 10 sitzar. 
Jag har aldrig fått straff!
Men igår fick jag, bara för att jag hade fram telefonen och tog något foto...
Det var många hemska straff den kvällen; dricka något äckligt, äta sill, skicka öl från ena endan till den andra med mun-mot-mun metoden. plus några till. 
Vi fick ett milt straff; krigsmålning i ansiktet! Aldrig har jag känt mej så vacker som med asiktet knallrött och ritat något hjärta i pannan

Röd och vacker

Malin fick också straff
Kul hade vi iallafall och träffade många nya och roliga människor!
Mindre kul var det att min fot fortfarande är lite ostabil efter att jag steg snett en gång, så nu steg jag snett igen... svullen och hemsk var den, men min underbara sambo hämtade mej <3
Så idag är den bara lite svullen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar