Sidor

1 okt. 2012

Oktober?

SAY WHAAAAT!!??!!

Vart tog september vägen då? De va ju augusti igår? eller så int...
Jag sluta just förra veckan från sommarjobbet? eller så var det nästan två månader sedan, då det ännu var varmt...
Nu börjar det bli mörkt på kvällarna, lite kallare på dagarna o nästan frostigt om nätterna.
Jag som tyckte att det var så skönt när man kunde gå till och från krogen utan jacka eller tröja?
De gick hastigt dedär! Antar att sommaren o värmen är lika kort som sommarnätterna i juli.

Men int ska man sörja sånt.
Nu är det stora, fina, färglada löv på marken och i träden! Måste hastigt ge mig ut på en fin höstpromenad! Och sambon skall med, han vet bara inte om det ännu. Men de måst ske hastigt, för snart kommer det väl snö annars!
Men ikväll hör vi iallafall på julmusik, på min begäran. Men de har börjat med glögg i butikren? O snart börjar de ställa ut julsaker... De kanske bara är jag, men jag tycker om julen fast den börjar i oktober! De e ju bara det som händer då det blir mörkare o mörkare, ända tills de blir ljusare o ljusare.

På tal om annat, så har jag höstlov om två veckor. Jag undrar bara vad jag skall ta ledigt från!
Från min ena stackars lektion i veckan får jag automatiskt ledigt från. Sen har jag ju mina 2-3 arbetsdagar i veckan ja kan ta ledigt från? Eller så int.
Men oktober är positivt, då kommer bästis snart hit!! Och är här i flera många herrans veckor!!
Jag har ingen aning om hur mycket hon hinner träffa mig, men de lär bli betydligt mer än vad det har varit dehär senaste åren. För att överstiga den gränsen, krävs inte mer än 2-3 ggr i veckan... woops

Gymmandet är på gång för fullt, i september blev det hela 14 pass!
Konditionen går framåt med stormsteg, och det blir lite lättare för varje gång.
Även om det nu nästan är så att man inte vill släpa sig iväg dit då det regnar... Har dock gjort det ett par gånger på ren trots, och nog har jag ångrat mej då jag har kommit fram blöt från topp till tå och skall försöka dra på mej träningsbyxor!

xoxo

Och en gåta till Sandra&Jenny, såhär i höstmörkret;
"Pjäsen har flera, båten har en. vad är jag?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar