Sidor

19 juli 2012

"vikovill"


Problemet med mitt jobb är att man är inte ledig på helger, man är ledig andra dagar i veckan, som en onsda o torsda. Problemet är bara att mitt huvud är inställt på att efter två dagar ledigt kommer måndag.
Så igår hade jag en måndag.
Och idag en tisdag.
Imorgon är det fredag?
Egentligen är det enda som säger att det är helg är att sambon är hemma och att vi stänger lite senare vid Arken på freda o lörda än andra dagar.

Dessutom, vår sale-butik är öppet samma tid alla dagar! Den är alltid öppen vid samma tider alla dagar, så det säger ju ingenting om vilken dag det är!

Så det kanske är bra att gå i skolan, då är man ledig på helgerna, varje helg och hela helgen (undantag bekräftar regler).


Men, imorgon är det alltså fredag. Vilket betyder... tja, att jag jobbar till mitt i natten. Och får köra hem mitt i natten då älgarna är i farten? ojoj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar