Sidor

11 mars 2012

Jag vs apotek-tant

Jag skulle till apoteket och köpa värkmedicin. Ni vet, en vanlig burk värkmedicin.
Så jag tog en burk, for till kassan och skulle betala för denhär burken.
Tanten glodde argt och misstänksamt på mej och frågade vad jag skulle med denhär burken till?
Där stod jag då och glodde dumt på tanten, de fanns så många saker jag ville säga henne! (minns att jag var på allmänt dålgt humör och väldigt irriterad denhär dagen, så jag hade helt enkelt ingen lust att vara trevlig)

1." Jag skall smälta tabletterna i en sked, suga in vätskan i en spruta och på detta sätt föra in detta i mitt blodomlopp!"
2. "Jag var nyss till Alko och köpte en flaska vodka för att skölja ner det med!"
3. "Jag skall sälja det som knark!"
Eller rent utav;
4. "Jag har en huvudvärk som har hållit mej vaken hela natten, så nu skall jag ta en värktablett"

Man skall vara snäll mot tanter vid apoteket. Hon kanske bara undrade vad det är för konstiga människor som köper värkmedicin? Kanske hon själv är en sådan person som kör hårt på huskurer?

Slutpratat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar