Sidor

29 nov. 2011

Regnigt, vintrigt och kallt

Det regnar!
Eller snöar!
Saknar snön... Skall det promt vara såhär kallt, så kan det väl vara snöigt och vintrigt på samma gång! Dethär är ju bara löjligt... Vad som nästan är löjligare, är att det är lite halt här och där iallafal. Fast utan snö.

Nåmen, jobbig vecka dehär också! Fast jag har bara 3 veckor kvar i skolan, typ iallafall!!! Sen strax över en vecka ledigt innan jul! YEE!!
Så i helgen, för att öla julstämningen, skall jag julshoppa med syster och baka pepparkakor! Visserligen bakade jag pepparkakor i helgen också i Åbo, men iallafall. Det var smaskiga pepparkakor det också!
Glögg och pepparkakor är det bästa! Eller varm glögg är alltid bra, med eller utan pepparkaka.

På tal om pepparkaka så hade jag tänkt laga ett pepparkakehus. Fast färdiga husbitar är äckliga om man vill äta det dammiga huset om en månad (eller mer), och det är så svårt att laga egna bitar... Jag är delägare i pepparkakosformar till ett muminhus, men det var ganksa svårt o jobbigt o gick bara sönder, om jag minns rätt.

Men hursomhaver, julshopping! Julklappar! Julstämning!
Borde kanske ta med någon juldekoration hemmifrån till Vasa någongång också, för stämningens skull... Didär julstjärnorna lär jag väl aldrig få upp endå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar