Sidor

13 maj 2017

Ett bröllop

Jag har varit upptagen i en vecka.
Minst.
Speciell de senaste dagarna...
Jag har bakat!
70 muffins och två plåtar morotskaka! Det är mycket bak på en småbarnsmamma skall jag säga... hade jag vetat hur mycket jobb det egentligen var, och hur krävande Harald har varit i veckan (uppmärksamhet, ge mig UPPMÄRKSAMHET!!!) så hade jag lockat hit en kompis att hänga med honom sålänge jag bakar...

Men nog om mej.

Bröllopet!

Emilia fick sin Markus, och de sade JA idag i Kvevlax kyrka. Det var en tvåspråkig vigsel, då Markus är finsk. En mycket bra vigsel, och vi blåste bubblor på dem när de kom ut ur kyrkan.

Festen, grillfest, var i Gerby nere vid havet. Väldigt fint ställe alltså! Och maten var ju hur god som helst! Tal hölls av brudens mor och brudgummens far. Brudens syster spelade fiol. Brudens fadder sjöng en sång. Brudens farmor läste en dikt och sjöng.

Det var en så fin fest!
Så lugn stämning på något sätt, sådär lite kravlöst...

Jag blev jättesugen på att gifta mej också, kanske jag får börja planera snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar